tisdag 27 augusti 2013

Lite motion

Hur kommer träningshösten se ut för mig? Ja det känns lite oklart faktiskt... Denna termin kommer jag köra klasser på tisdagar, jag kör först bodypump och sedan bodyvive. Även om jag knappt orkar kravla mig ut till bilen efter det dubbelpasset så känns det bra att bara ha pass en kväll i veckan. Att jobba heltid, ha ett litet barn, flytta till Holmsund och dessutom vara uppbokad flera kvällar i veckan gissar jag kommer vara tufft, därför känns det som ett bra beslut att köra dubbelt på en kväll. Så nu har jag helt plötsligt flera dagar i veckan då jag själv kan avgöra hur var och när jag vill träna.
Det är svårt att ta bilder in action, så här är en bild efter måndagens högintensiva träning. Enligt metoden 15.15,10,10,10,10,5,5. 15 armhävningar, 300 meter snabb löpning på löpbandet, 15 kettlebellsving, 300 meter snabb löpning och så vidare med 10 och 5 repetitioner med löpning mellan. Eftersom jag var sent på gymmet och lite folk kunde jag låta löpbandet gå medan jag körde styrkeövningar mellan. Ett bra upplägg med fokus på kondition och styrka som involverar hela kroppen. Tanken var att köra burpees i stället för armhävningar, men det går fortfarande inte, snart ett år efter förlossningen... Jaja, armhävningar är också bra!
Här har ni kvällens träning, man kan säga såhär. Kvällsfikat efter denna tisdagsträning är inte att leka med. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar