tisdag 2 juli 2013

Hemmaträning

Under sommaren har vi här hemma lite mindre tid tillsammans hela familjen.  Sambon har högsäsong på sitt arbete och jobbar antingen borta eller långa dagar. Det ställer lite extra stora krav på disciplinen när det gäller motion. Att ta sig iväg till Träna är inte att tänka på då sambon kommer hem långt senare än hur passen ligger där. Att bege sig ut efter nio då Lilly somnat och maten landat i magen efter sena middagar är ett alternativ.... Men det händer att soffan lockar mer än springskorna när klockan börjar närma sig sängdags. Så idag har jag därför gjort slag i saken och tränat här hemma.
När Lilly sov på förmiddagen plockade jag fram lite träningsutrustning och körde ett cirkelträningspass här hemma. Styrkeövningar med gummiband, kroppsvikt, viktplatta och bräda blandat med kondition. Jag insåg att jag har en bra övningsbank i hjärnkontoret av bra effektiva styrkeövningar. Konditionen tränades med högintensiva step-up steg tills svetten formligen sprutade till peppande musik från min träningsspellista på spotify.
Lilly vaknade så klart efter en stund. Men fann sig till min stora glädje i att sitta och titta på och digga med i musiken (och peka på lampan, vilket hon gör hela tiden numera. Hon vaknar på natten med pekfingret redo, hihi).  
Trots suddig bild tror jag ni ser att ansiktsfärgen liknar mer än kräftas än min egen. Så resultatet av dagens hemmaträning... mer än godkänt! Efteråt var jag glad, svettig, trött och precis sådär nöjd som man bara kan känna sig efter ett väl genomfört träningspass =) 

1 kommentar:

  1. Det kallas disciplin, bra jobbat!
    Tack för filmtipsen förresten, Försvunnen har jag sett och tycker att den var riktigt bra! De andra ska jag beta av den närmsta tiden ;)

    SvaraRadera