torsdag 4 oktober 2012

Den stora dagen!

Då var det då äntligen dags för beräknad förlossning, men dagen har passerat i samma lunk som alla andra dagar. Ryggont från h-vete, men bebis verkar mycket nöjd i magen och sover och är vaken om vart annat. Jag som hela tiden har tänkt att jag ska få innan beräknat datum får nu ställa in mig på att gå över tiden. Det är egentligen ok, bara jag slapp ha så förbaskat ont i ryggen hela tiden. Träna vågar jag inte göra nått mer då jag antar att ryggen värker för att magen är tung och belastning troligen inte gör saken bättre. Så jag ligger mest i soffan och ser på serier och väntar på att vårt hjärta ska bestämma sig för att komma ut.

 
Jag passade på igår och plantera ljungen jag inhandlat och slänga alla sommarblommor så nu är bron redo för höst och vinter. Längtar tills att det ska stå en barnvagn på bron tillsammans med lyktorna och ljungen.
 
 
Vi fick två tidningar i brevlådan idag så jag har lite att göra i alla fall. Polistidningen innehöll ett fint reportage om hur det är att jobba på mitt jobb på ledningscentralen fast i Stockholm, som var väldigt roligt att läsa. Tänk att de hanterar samma ärenden som vi gör, fast de är så klart många fler som arbetar samtidigt än vad vi i Västerbotten är. Allt om mat har jag sparat på lite så jag ska ha något att fördriva tiden med imorgon också.
 
Hoppas ni får äta massor av kanelbullar idag på kanelbullens dag (jag ska minsann nalla från bullarna jag bakat till bebisfika dagen till ära)
 
Kramar

2 kommentarer:

  1. Kanske ryggen värker för att du får mer värkar mot ryggen =) kanske något är på G ändå =) Spännande med en bäbis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja så skulle det säkert kunna vara, men ryggonten sitter under skulderbladet på en punkt så jag tror tyvärr inte det... Men man kan alltid hoppas!

      Radera