tisdag 2 oktober 2012

Pyssel!?

Jag har i ett svagt ögonblick lovat min svärmor att jag skall fixa etiketter till hennes alla husmors- projekt som så småningom skall säljas på julmarknaden på Forslunda gymnasium. Jag köpte i sommras svart självhäftande papper och en griffeltavlepenna på en butik i Stockholm som jag tänkte skulle komma väl till användning nu. Men pennan funkar inte bra och är dessutom inte permanent och texten blev tjock och klumpig. Så när jag idag påbörjade projekt pyssel (jag är inte en kreativ och pysslig person) så gick det i stöpet på direkten.


Bara klippa rakt är en utmaning för mig som är så otroligt dålig på att rita och vara kreativ (föreslå aldrig att vi ska spela pictionary då åker jag hem på direkten).


Jag bestämde mig ganska snabbt för att det var bättre att fixa en bättre penna om detta skulle bli verklighet. Så jag tog cykeln ner på stan och besökte konstnärsshoppen. De hade massor med användbara och fina grejor så jag köpte på mig lite av varje och hoppas nu att jag ska fixa projekt etiketter lite bättre. Jag hittade även fina tags i papp och lite klistermärken och hampasnöre så jag tror jag skall göra några som man kan knyta runt burkarna också. 
Så nu har jag lite tidsfördriv i väntan på vår lilla bebis som är beräknad i veckan! Men som verkar trivas som fisken i vattnet inne i magen och visar inte några tecken alls på att vilja komma ut.


Jag fick även med mig lite höstfin erikaljug hem som jag skall plantera i en kruka på bron. Jag skall även leta fram lyktorna som brukar stå ute så vi kan börja tända ljus på helgerna. Det brukar se så höstfint och inbjudande ut. Jag köper gravljus som jag tänder på fredagseftermiddagen så brinner de hela helgen utan att man behöver byta ut dem.

Höstkramar från mig


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar