måndag 8 oktober 2012

Väntan fortsätter

Ny vecka och fortfarande igen bebis, vi har varit hos barnmorskan idag och hon tyckte allt såg bra ut, vilket är bra. Men det börjar vara riktigt jobbigt för mig nu, främst på grund av hemsk ryggont. Idag har jag också känt mig väldigt trött, så efter barnmorskebesöket har jag inte orkat göra annat än att ligga i soffan och vila och det tänker jag fortsätta med hela kvällen. En av mina finaste vänner fyller år idag och jag hade gärna åkt och firat henne, men jag orkar bara inte, så det får bli en annan dag.

Såhär i rotfruktstider vill jag ge ett mumsigt tips. Om du tröttnar på äta traditionell ugnspotatis så vill jag tipsa om fetaostgratinerade rödbetor och morötter som tillbehör till kött eller kyckling till exempel. Skala bara rotfrukterna, dela i mindre bitar, slå på lite olivolja och grädda i ca 40 minuter på 220 grader. När det återstår ca 10 minuter ta ut rotfrukterna ur ugnen och smula över fetaost på bit och grädda ytterligare 7-10 minuter tills osten fått lite färg. Så enkelt och så mumsigt!
 
 
 
 
 


1 kommentar: