torsdag 18 oktober 2012

Energin återvänder

Hej!
Det blev några dagars frånvaro här på bloggen, men livet har liksom fått ett nytt fokus nu. Känslan att hålla sitt lilla barn i famnen är det mest underbara jag någonsin upplevt och det går bara inte att föreställa sig hur det skall kännas. Nu börjar det kännas bättre även kroppsligt, jag känner hur jag blir piggare och piggare och smärtan från de hemska stygnen börjar bli uthärdliga. Snart har jag glömt hur det kändes att föda barn, kroppen och hjärnan är allt bra smart som får en att glömma så fort. Vi fick åka hem från BB i tisdags och har varit hemma och vilat upp oss och lärt känna vårt underverk sedan dess.

Hanna Lilly Elvira

 Vårt lilla underverk älskar att mysa och ligga nära, sover så gott här på pappas bröst.

Här har hon somnat efter att ha ätit, jag ser så blek och eländig ut. Men med järntabletter så hoppas vi få upp blodvärdet efter blodförlusten så kanske jag får tillbaka lite energi och färg på kinderna.

 Här ska vi ut på äventyr i kläder som gammelmormor har stickat.

Ja jag skulle kunna lägga upp tusen bilder på henne, men jag ska behärska mig.



3 kommentarer: