fredag 26 oktober 2012

Fredagsmys

Då var det fredag igen, tiden bara flyger fram. Tänk att det redan var en vecka sedan vi firade Lillys födelse med en riktig brakmiddag. Jag glömde säga att geishabruleen som sambon gjorde var bland det godaste jag ätit i efterrättsväg, mums mums mums. Jag får återkomma med recept vid något tillfälle.

Dagens middag gick inte av för hackor den heller. Vi hade kvar surdegsbröd från när Emma var här och fikade som passerat bäst före datum så vi gjorde en chévre chaud till förrätt. Sedan blev det en favorit i repris med sambons goda skaldjurspasta till varmrätt.
 
 Allt medan vår prinsessa sov gott, jag gillar hennes stil med armarna rakt upp i luften.
Här är vår lilla sötnos nybadad och ganska nöjd. Föresten hur många smeknamn är ok på ens barn egentligen? Jag tror jag har ca 45 stycken! Snuttan, pluttan, prinsessan, sötnöt, hjärtat och så vidare... Knäpp man blir när man får barn!

1 kommentar:

  1. Om ett par år vill jag också känna hur det känns att få barn. Alla pratar om hur man får helt andra perspektiv på livet och det ser jag framemot. Men detfår vänta ett par år, till dess får jag njuta av dina bilder på er vackra dotter! :)

    SvaraRadera