lördag 6 oktober 2012

Små glädjeämnen

Livet som väldigt gravid tar på krafterna. Jag orkar inte göra speciellt mycket kroppsligt, men hjärnan vill desto mer. Det kan vara psykiskt utmanade att gå hemma och bara vänta, men samtidigt så orkar jag inte göra så stora utsvävningar. Därför var det så mysigt när sambon kunde sluta lite tidigare från jobbet igår.
 
 
Vi trotsade det gräsliga vädret och åkte ner på stan och gick på café, det behövs inte så mycket mer för att dagen skall kännas betydligt mer värdefull! (värdelös bild jag vet, men det är liksom inte så lätt att få till en bra bild på kaffe och krämbulle, men det smakade desto bättre än det ser ut!).
Idag är det liv och rörelse i magen, massor med sammandragningar på morgonen så det får bli en lugn dag med vila. Om jag orkar så kommer vänner hit på middag ikväll, skönt att få annat att tänka på en stund utan någon större ansträngning från min sida.
 
Ha en fortsatt fin helg!


1 kommentar: