onsdag 24 oktober 2012

Onsdag

Snart är Fredriks 10 dagar hemma över och jag och Lilly skall börja klara oss själva på dagarna. Hur nu det skall gå? Vem skall då se till att jag får mat i mig? Nej skämt och sido, det går säkert jättebra, men det är helt klart så att det kommer krävas lite mera av en att vara hemma med en liten bebis än att gå hemma och skrota som höggravid och bara ha sig själv att tänka på. Det är verkligen en helt fantastisk tid nu när vi båda kan vara hemma och få njuta av det lilla underverket. Å jag tycker vi har tagit till vara på dagarna på ett bra sätt och njutit maximalt av att ha en så snäll och fin tjej som skänker så mycket glädje till oss.
Idag har vi vågat oss iväg och käkat lunch på café Göteborg och jag fick lov att krypa ur mjukisbyxorna för första gången sedan vi kom hem. Finns inte mycket i garderoben som passar just nu som man dessutom kan amma i på ett smidigt sätt kan jag lova.

Sötnosen börjar bli lite piggare nu och visar sina ögon för oss lite oftare nu än de första dagarna. Men varje gång man försöker fota med blixt så blundar hon så därför lägger jag upp en lite mörkare bild där jag lyckats fota henne med ögonen öppna.

Här är mina två älsklingar tillsammans.

Vi har fått så mycket fina blommor, tyvärr har en del slokat så mamma hjälpte mig och klippte av dem och la rosorna i vatten. Det funkade hur bra som helst för de är fortfarande jättefina i sin skål på bordet. Så det är ett tips om ni har slokande rosor hemma.

Ikväll har jag haft besök av min fina vän Emma som hade med sig så gott fika med surdegsbröd, salami och god skinka som vi fikade. Hur lyxigt som helst! Lilly har även fått sin fina Me & I filt med igelkottar av henne som hon myser i på kortet ovan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar