onsdag 19 september 2012

Långsamma dagar

Ibland är det verkligen dödligt tråkigt att vara hemma, speciellt då man är för pigg för att bara ligga i soffan och i för stort behov av vila för att hitta på några större projekt. Jag kan komma på miljarder saker jag skulle behöva göra såsom putsa fönster, göra höst i trädgården, rensa garderoben osv, men projekten känns stora och jag är alldeles för osmidig för att göra saker på egen hand. Nu blir det dessutom mörkt så fort på kvällarna att vi inte hinner göra så mycket efter att sambon jobbat klart. Vi får hoppas att hösthelgerna framöver är fina så man kan vara ute och pyssla på tillsammans framöver.
En syssla som jag dock har orkat med är att rensa i min kvittolåda, 3 års konsumtion låg i lådan, det var många kvitton det. Så nu har jag bara sparat det som känns viktigt att ha kvar, det vart en betydligt mindre hög kan jag lova. Jag hittade också en borttappad bonuschek från HM som gömde sig i högen så det vart en fin belöning för utfört arbete. 

Nu ska jag åka en liten sväng till gymmet och crosstraina lite, jag har så ont i ryggen och det brukar kännas skönt att röra på sig lite för att få krampande ryggmuskler att lätta lite. 


Utbudet av träningskläder som fortfarande passar ur garderoben är ganska begränsat numera, tur att jag har några riktigt långa linnen och ett par byxor med mjuk och lös resår som fortfarande funkar fint över magen. 

Ha en fortsatt fin onsdag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar