torsdag 13 september 2012

Torsdag

Dagen flyter på och jag har precis kommit in efter att ha gett gräsmattan en omgång. Jag såg på vädret att det väntas bli storm imorgon så det var lika bra att passa på att få det gjort innan helgen. Vädret har verkligen varit helt fantastiskt idag så det var riktigt härligt att vara ute en stund.


Med peltorkåpor med radio i är det ingen större börda att klippa gräsmattan, eller jo det är både tråkigt och jobbigt, men med P4extra i öronen så går tiden lite snabbare.


Den nysådda gräsmattan har verkligen tagit sig bra måste jag säga, det är betydligt mer att klippa nu än det var tidigare, men det går så mycket lättare när man slipper klippa runt alla rabatter som fanns här. Jag hade tänkt mig en sväng till gymmet senare, men efter en timme med gräsklipparen känns det helt överflödigt. Helt slut känner jag mig nu.


Jag fick åtnjuta goda rester från gårdagens middag till lunch idag, soppan är verkligen jättegod. Skulle med lätthet kunna vara bjudsoppa på helgen, speciellt om man serverar med västerbottensost gratinerat bröd som jag gjorde. Kika i förra inlägget på länken om någon vill ha receptet.


Jag har även hunnit med att baka lite idag. Jag bakade supergoda chokladkakor som skall frysas in och plockas fram för fikastuder med vänner och familj när bebisen är född, om jag kan låta bli dem fram till dess ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar