måndag 17 september 2012

Ny vecka

Helgen passerade förbi i ett rasande tempo. I lördags var vi bortbjudna till vänner i Obbola och vi hade så trevligt, vi fick massor med god mat. Emma hade gjort en efterrätt som var äppelpaj med hemgjord vaniljsås som var to die for. Den måste jag bara göra, jag som egentligen inte är något fan av varken paj eller äpplen, men denna var något utöver det vanliga. Tydligen ett recept från Roy Fares som brukar vara med i gokväll på SVT.

 
Söndagen var stora fixardagen, vi hämtade ut barnvagnen och städade garaget lite och förberedde inför projekt bygga brotak och cykelbod som just nu pågår.

 
Jag går i väntans tider och hoppas att det snart ska vara dags för pyret att titta ut. Nu är det på håret att jag kan dra igen jackan över magen så jag hoppas den inte blir så mycket större.  


 Jag har varit på fotvård idag och hade stora förhoppningar på en skön stund för mina trötta fötter.

 
Det var skönt under fotbadet, sen var det hemskt. Pyret trycker på något i mig när jag ligger eller sitter bakåtlutad mot ryggen, jag fick svimningskänslor och kallsvettades så till den milda grad att jag var helt sjöblöt över hela kroppen. Tur att det var en erfaren kvinna så vi fick göra det bästa möjliga av det hela. Jag fick sitta snett i stolen och dra upp ett ben åt gången. Men tyvärr så mår jag skrutt nu också så jag tror det blir att vila resten av kvällen.
Jag får hoppas på en bättre dag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar