onsdag 12 september 2012

Ledighetens lunk

Jag behöver inte ha speciellt mycket planerat för att få dagarna att gå som höggravid. Det krävs liksom mer av mig för varje syssla jag skall utföra än vad det gjorde tidigare. Det har så klart varit lite svårt att inse, men jag börjar lära mig att inte planera in allt för mycket på agendan. Jag börjar också lära mig att det är helt ok om jag inte gör det jag tänkt från början den dagen, det kommer fler dagar.

 
Jag har som "dagens" syssla varit och storhandlat på ica maxi. Jag börjar inse att det kommer bli trångt i bakluckan när även en barnvagn ska rymmas bland shoppingpåsarna. Tur att jag har ett helt kombi-baksäte att lasta i också ;-)

 
Jag passade på att shoppa lite saker som skall vara i skötväskan på apoteket, så nu är vi förhoppningsvis kittade för den första tiden på BB och hemma. Jag har plockat fram de kläder vi har i storlek 50 som också skall få följa med i skötväskan till förlossningen.
 
 
Jag provpackade ner allt i skötväskan och det gick bara fint så nu står den redo och väntar på bebisen. Det jag saknar är en liten dyna att byta blöja på som kan packas ner i väskan, eftersom vi inte köpte en skötväska så följde det inte med någon, men jag antar att det går lika bra med en handduk.
 
 Sambon kom förbi efter lunchen med Kummins goda surdegsbröd som de tydligen har börjat sälja så man kan köpa hem. Jag skulle kunna äta ihjäl mig av detta och brukar få lägga band på mig själv när jag är där och äter lunch. Jag bestämde att det får bli en enkel god och krämig kräftsoppa från min favorit matblogg till middag. Det är liksom tillåtet att äta mjukt bröd till middag om man serverar soppa tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar