tisdag 25 september 2012

Nästan vapiano

Jag tror jag nämnt tidigare att jag gillar restaurangekedjan Vapiano som finns i Stockholm. Idag öppnade en restaurang i Umeå som jag måste säga påminner väldigt mycket om den. Konceptet är detsamma, man får ett kort när man kommer in och hittar själv ett bord, sedan går man till disken och beställer vad man vill äta och så tillagar de medan man står och kikar på. Det finns massa färska örter på borden att krydda med själv om man vill, så fräscht!

Det är Italienskt tema så det finns pasta, pizza och sallad. Sambon åt en carbonara med vindelrökt sidfläsk och jag tog en pasta med ricotta och salsiccia och soltorkad tomat, båda var goda. De var första dagen de hade öppet så personalen såg lite stirriga och nervösa ut, men när de blir varma i kläderna så kommer det säkert bli toppen. Hoppas det, jag har länge efterfrågat detta koncept i Umeå. 

Vi har varit hos barnmorskan idag, förhoppningsvis sista besöket eftersom jag är beräknad nästa torsdag. Men vi har en till tid inbokad om jag går över tiden. Allt var bra och hon tyckte magen sjunkit mycket och pyret ligger rejält fixerat så nu väntar vi med spänning. 

Efter BM besök och lunch var jag en sväng på gymmet. Ryggen gör så galet ont och crosstrainern och rörelse är nästan det bästa sättet att få ryggen att inte göra ont. 


Jag körde även några låtar styrka från bodyvive med gummiband eftersom jag tycker det känns jobbigt att träna med vikter från pumpen som jag gjort tidigare under sommaren. 

Jag längtar så mycket efter att träna vad jag vill och även få instruera igen. Men snart så!



1 kommentar:

  1. kul med ny restaurang, den måste jag prova :)
    fin du är och helt galet duktig som tränar på.
    Hoppas vi hinner ses nått snart. Kram

    SvaraRadera