måndag 15 april 2013

Grå men välkommen hemmadag

Kommer säkert ångra att jag skrivit detta..., men så skönt med en rengnig och grå måndag. Jag känner inget tvång över huvudtaget för att gå ut, som jag skulle ha gjort om det var sol. Nu har jag istället medan Lilly har sovit ett monsterpass hunnit med att laga ny barnmat, uppdaterat mig på lite bloggar, läst nya allt om mat, plockat och donat lite här hemma.
Lilly börjar bli stor nu så jag har utvecklat smakerna på min barnmat lite denna gång. Hon ska få sötpotatis med kyckling, broccoli, lök och basilika. Betydligt fler smaker än tidigare så vi får se hur hon gillar detta.

Själv fick (gjorde) jag också en god och näringsrik lunch idag bestående av kyckling stekt med vitlök, lök, broccoli soltorkad tomat, babyspenat och en klick creme fraiche. Till den testade jag några skivor av icas nya halloumi med chilismak. Gott gott gott.
Nu är det någon som har vaknat ute i vagnen så det är bäst jag går dit. Ha en bra och härlig gråmåndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar