måndag 15 april 2013

Grannyra

Hej på er!
Då var det måndag igen och helgen har redan passerat, alldeles för fort dessutom. Jag inledde helgen med att göra i ordning pulled pork enligt detta recept. Den fick stå och gotta sig i ugnen i nästan 6 timmar medan fredagen passerade. Så när jag kom hem från fredagspumpen var middagen i princip färdig. Till köttet åt vi denna gång sallad, hemmagjord salsa, tortillabröd, guacamole, coctailkapris och ost. Fantastisk god och enkel maträtt.
Anledningen till att jag lagade långkok på fredagen var att vi var bjudna på grannyra här på gatan på lördag. Det yngre gardet på gatan skulle träffas och käka tillsammans och umgås. Alla skulle ta med sig en rätt och bjuda på och då tänkte vi att pulled pork var en trevlig grej att ta med. Det blev mycket uppskattat och ingen annan hade med sig det.
Men innan vi fick gå på fest fick jag köra sambon en sväng till sjukvården då han skar sig i fingret. Vi hade inget annat än vanliga plåster hemma så det fanns inga goda förutsättningar för att fixa ihop det på ett bra sätt hemma.
In, träffa sköterska, träffa läkare, limma ihop sår och lägga om på mindre än 30 minuter. Otroligt imponerande av sjukvården denna gång. Det slutade med att vi bara vart en timme sen till festen.
Vår lilla solstråle hade barnvakt för första gången under kvällen. Min mamma var här och skötte om henne och det hade gått galant Det värmer i mammahjärtat att veta att hon mår bra tillsammans med min mamma. Känns absolut som det tryggaste alternativet för mig att lämna bort henne till någon jag litar på till 100%.
Vi avslutade helgen med att se en supermysig film, både jag och sambon tyckte den var mycket bra. Rekomenderas strakt, avskräcks inte av att det är en fransk film, så rolig, mysig men samtidigt allvarlig, allt i en och samma film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar