måndag 29 april 2013

Bra och dålig start på veckan

Hej på er!
Nu är det ny vecka igen och en ganska konstig vecka dessutom. Det är helg mitt i veckan och sambon åker bort över helgen och jobbar. Jag har lunchpass och inga kvällspass, ja det är liksom lite omvänt alltihopa. Vi ska nog reda ut det hela ändå  =)
Måndagen har i alla fall börjat både bra och dåligt. Pyjamasmys i soffan med Lilly kan vara den bästa starten man kan få på veckan. Det som var mindre bra var att jag lyckades låsa mig ute när jag skulle styra ut Lilly på baksidan för att sova förmiddag. Klantigt som attan. Jag fick gå över till grannarna och låna telefonen och ringa efter sambon. Sen vågade jag inte lämna Lilly sovandes själv på baksidan och stanna kvar inne i värmen hos grannarna utan satt på baksidan utan ytterkläder och väntade. Bättre start hade man kunnat önska sig!
Efter att jag återhämtat mig och återfått värmen tog vi en prommis ner på stan. Men först stannade vi till på mitt jobb och fixade lite formaliteter kring föräldraledigheten. Min arbetskamrat tog snabbt över ansvaret över Lilly. Jag behövdes tydligen inte alls för hon var så nöjd!
Nere på stan investerade jag bland annat i nya joggingskor. Jag började tänka efter och insåg att jag köpte mina nuvarande någon gång när jag bodde i Holmsund. Jag har bott i stan i drygt tre år så det var verkligen dags för nya! Hoppas de gör att jag springer lättare och bättre med mindre smärta i vader och knän.
Sambon åkte iväg och veckohandlade med resten av Umeå efter middagen medan jag stannade hemma med Lilly. Så skorna fick invigas med hemmaträning i form av ett cxpass (core-träning) istället för löpning. Förhoppningsvis hinner jag ut och testa dem någon gång under veckan istället.
Kram på er
Hanna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar