söndag 28 april 2013

Kloka damer

Jag fick för en tid sedan tips av min vän Helena om ett radioprogram som heter knattetimmen som sänds i P4 på lördagar. Ett program där vuxna ställer frågor om barn till Malin Alfvén leg. psykolog och Louise Hallin barnmorska och psykoterapeut. Jag har lyssnat på några program i efterhand på podversionen på min telefon.
Vet ni, jag tycker de är så kloka. Jag lär mig SÅ mycket om barn och hur man kan tänka som vuxen och förälder. Det är ju inte helt lätt det här med barn, visst kan man i mångt och mycket använda sitt sunda förnuft, men ibland behöver man veta mer. Jag är en rätt vetgirig person så att få så här mycket kunskap serverat till mig medan jag är ute och går eller lagar mat passar mig utmärkt.

Jag är så pass imponerad av dessa kloka damer att jag faktiskt beställt två böcker som de författat att ha hemma i bokhyllan.
Så mitt tips till dig som vill veta mer om barn och hur man som vuxen skall förhålla sig till dem i olika situationer, lyssna på knattetimmen!
Kram Hanna

1 kommentar:


  1. Trotsboken måste jag jag få kolla igenom på fredag! :)

    SvaraRadera