onsdag 24 april 2013

Mitt i veckan

Hej!
Här kommer en liten mitt i veckan-rapport, eller mitt i vardagsveckan i alla fall. Konstigt att jag än fast jag jobbat skift i massor med år och nu är föräldraledig ändå fortfarande delar upp min vecka efter vardag och helg...
Jag har nyss kommit hem efter min onsdagspump, helt slut och med lite huvudvärk. Tror att jag kan ha lite vätskebrist, därav huvudvärken. Jag hade lite folk på passet ikväll, konstigt det där med hur deltagarantalet påverkan en. Direkt börjar jag rannsaka mig själv och tänker att det är jag som är en dålig instruktör och det är därför ingen vill komma. Det faktum att jag hade fullt förra veckan glömmer jag att tänka på. Knepigt att det är så lätt att hitta negativa tecken kring sin egen prestation....
Dagen har spenderats på olika sjukinrättningar. Först ett planerat besök för mig på sjukhuset- jag skyller det på min tuffa förlossning... Jaja, goda besked fick jag i alla fall så det känns bra! Sedan har vi varit med Lilly på BVC.
Hon växer och utvecklas helt enligt sina kurvor. Men hennes allmänna humör speglas ganska bra i bilden ovan. Det är mycket gnäll nu, uppmärksamhet vill hon ha hela tiden. Får hon inte det är det en evig gnällsång här hemma. Sänggåendet har förvandlats från en odramatisk somna själv-situation till kamp varje kväll. Men vi verkar göra som man rekommenderar enligt vår kloka och kompetenta BVC sköterska, så förhoppningsvis är det en "trots"-utvecklingsfas som går över snart! Nä slut på klagosången nu. Så illa är det absolut inte, men ibland måste man bara få klaga lite.
Efter Lillys BVC besök lyxade vi till det och köpte med oss middag hem från Rost. En äppelsallad med rostade mandlar och russin. Så gott och fräscht!
Kram på er
Hanna

1 kommentar:

  1. Du är ju bästa pump-instruktören så få inte för dig nått annat! :)
    Saknar dig!

    SvaraRadera