lördag 27 april 2013

Lördagsbestyr

Nu har det hunnit gå några dagar igen sen senaste uppdateringen. Jag förstår inte hur det blir så här... Eller, det gör jag visst. Eftersom min kära dotter älskar att bli underhållen och är på toppenhumör så länge hon får vara i famnen eller sitta med hela tiden så krävs det lite mer av mig nu. Det finns liksom inga långa stunder då hon ligger snällt på en filt på golvet och roar sig med en leksak. När hon väl sover är det tusen andra saker att hinna med som man inte kan göra med en liten 6 månaders i famnen.
Här är hon, vår lilla "jagvillbliunderhållenhelatidentjej"  faktiskt nöjd med att sitta själv en stund under frukosten.
Dagens frukost kan vara den bästa på länge, bananpannkaka med jordgubbar, turkisk youghurt, kokos och hackade mandlar.
Följt av en stor kopp kaffe och fincrisp med jordnötssmör. Från att jag tipsade om jordnötssmör här för någon vecka sedan har det varit stört omöjligt att få tag i min goda ekologiska sort. Jag har varit på varenda butik här omkring utan att hitta. Men i går när vi var på kvantum fanns en ensam burk på hyllan. Gissa om jag var snabb på att plocka åt mig den!
Efter frukosten hade sjunkit ner i magen drog jag ut på en joggingrunda. Kan säga att det var lite tuffare denna gång än förra söndagen. Ingen "runners high" direkt. Men jag tog mig runt min 5 kilometers- runda med krampande vader från första steget. Grymt nöjd! 
När jag kom hem gav jag mig på grillen som stått och gottat till sig under vintern. Det gick lite svinto kan jag lova innan den blev användbar igen.Vi ska ha goda vänner över på middag ikväll så nu är grillen ren och redo.
Ha en underbar lördag!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar