tisdag 4 juni 2013

Mera mat

Hej!
Jag har bestämt mig för att jag inte bara ska prata om hur trött jag är och hur lite jag får sova, eftersom det är så tråkigt för er att läsa om. Istället tänker jag tipsa er om min bästa halvfabrikats-snabbmat.
 
Vi lagar (läs jag) för det mesta mat från grunden här hemma och köper inte så mycket halvfabrikat, men det jag ska tipsa om gillar jag. Det går bra att variera och smakar riktigt bra dessutom. Keldas tomatsoppa, både den milda och den toscanska är riktigt god och värms upp på ett litet klick. De dagar jag ska i väg och ha pass så är det perfekt att ha något hemma i kylen som går snabbt att laga.
Förra veckan värmde jag upp toscansk tomatsoppa till lunch, värmde på ett bröd från frysen med lite örtolja på och serverade med en stor klick hummus med pinjenötssmak. Gott och mättande!
En annan bra variant är att köpa färdig totellini i valfri smak, koka den snabbt och lägga ner i den milda tomatsoppan. Ytterligare ett bra och snabbt sätt att få ihop en mättande och god rätt, riv över lite parmesanost så blir det extra gott =)
Där har ni mitt bästa snabbmats- tips. Lämna gärna ditt om du vill  i kommentarerna.

Kram och på återseende

2 kommentarer:

  1. Kanske inte alla som gillar. Men jag har alltid ett par burkar sill i kylen. Perfekt lunchmat tycker jag som är godast med nykokt potatis eller om man serverar sillen med stekt potatis istället. Jag brukar se till att koka extra potatis när jag väl gör det, för älskar att steka upp de dagen efter :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja uppstekt potatis är också en favvo hos mig!

      Radera