torsdag 13 juni 2013

Trädgårdsdag!

Godkväll!
Jag har precis landat i soffan efter en lång dag. Vi har haft svärisarna här på besök som hjälpt oss med massa grejor som vi haft på "to do" listan. Sambon och svärfar har varit iväg med ett stort lass skrot från gården. Vi har planterat blommor och ordnat pallkragar, en riktig arbetardag!
Dagen startade tidigt, väldigt tidigt... 02,00 hade Lilly sovit klart, gäsp. Men med lite välling lyckades jag få henne att somna om till 05,00. Jag kan säga att förmiddagsluren var välbehövlig för både mor och dotter idag. På bilden ovan är hon införlivad i ett djupt samtal med kompisen grisen.
Dagens blomshopping till utekrukorna på plantagen. Jag är inte så nytänkande när det gäller mina utekrukor. Alttid en väldoftande lavendel på altanen och en hortensia med murgröna på bron på framsidan. Lite kryddor och stjärnöga (hur säger man det i plural?) fick också följa med hem.
Jag har länge varit sugen på att skaffa pallkragar och nu har vi äntligen slagit till. Tidigare har vi haft så mycket blomster i trädgården så allt har känts övermäktigt att sköta. Men efter förra årets omgrävning av tomten och rensning känns det mer lagom. Nu finns plats och energi för pallkragar. En med jordgubbsplantor och en med kryddor, sallad och lite blandade andra grönsaker som svärmor kom med från Hällnäs handelsträdgård. Önska mig lycka till med sommarens odling!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar