fredag 22 februari 2013

Fredag

Hela veckan har passerat och här blir vi tyvärr bara sjukare och sjukare. Jag vet att jag lovade att jag skulle återkomma när vi var friska, men det verkar dröja. Tur att jag börjar känna mig lite bättre så jag orkar ta hand om min lilla sjukling här hemma.
Onsdagkvällen spenderades på akuten då Lilly slutade att äta och kissa och hade svårt att andas. Jag ringde till sjukvårdsrådgivningen för att fråga om råd och de tyckte vi skulle åka upp direkt. Då blev jag riktigt orolig, man är van att få svaret, ta en alvedon och avvakta när det gäller en själv. Det är tur att de inte chansar när det gäller små barn. Sitta på akuten på jourtid är segt... Men efter en koksaltsinhalation fick vi återvända hem efter midnatt.  
Lilly sov gott hela natten och åt flera gånger så inhalationen hjälpte för andningen. Hon fick sova i högläge i babysittern brevid mig och det har hon gjort även inatt och det har gått bra.
Hon är så god och glad även om hon är sjuk så jag blir nästan lurad och tänker att hon är friskare än vad hon är. Men det märks att energin inte räcker länge, sovbehovet är enormt! Gårdagen fick jag och Lilly spendera på barnkliniken för två nya inhalationer. Hon får också alvedon då hon är röd i halsen och troligen har ont. Jag tror det hjälper för hon äter lite mer nu när hon går på alvedon. Jag är livrädd att tappa mjölken då hon inte vill äta och let´s be honest, amningspumpen är jä*ligt besvärlig och tidskrävande att använda.
Jaja så är läget här, inte mycket positivt i detta inlägg. Men bloggen ska spegla mitt liv och min och Lillys vardag och just nu så är det läge sjuk här hemma.
Kram på er!

4 kommentarer:

  1. Åh Hanna så fruktansvärt jobbigt! Gör ont i hjärtat att höra att Lilly är så dålig :( Vi har fortfarande klarat oss (peppar peppar) och hoppas att det dröjer lite till innan sjukan slår till. Krya på er kram från oss
    Ida, Robert och Ella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är så jobbigt i mammahjärtat när hon är sjuk. Men hon blir bättre och bättre tack och lov. Tack för orden Stor kram på er alla tre!

      Radera
  2. Hua, jag tycker så himla synd om er! Jag skickar lite friska krafter från ett energiknippe och hoppas att ni bättrar på er snarast! (Mest energi går självklart till lillan!) Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Zandra, energi behöver vi. Lilly är så mycket piggare idag.

      Radera