måndag 4 februari 2013

Måndag

Godkväll!
Här har vi precis sett andra avsnittet av Molanders på svt, en riktigt trevlig serie måste jag säga. Måndagen i övrigt har flutit på bra. Sambon har varit hemma och kurerat sig idag så jag har varit iväg och tränat på lunchen och varit på ansiktbehandling (julklapp från bror) på eftermiddagen. Så skönt med lite egen tid efter att ha haft 100 procentigt ansvar över Lilly i flera dagar. Hur gör ensamstående föräldrar för att orka med?
På Träna pryds ena vägen inne stora salen av denna skrift. Jag lovar att man orkar några sit-ups extra när man ligger och tittar på denna =)
 Nytt tryck på loggan och nya väska från chefen, tackar säger jag!
Det är inte bara mamman i familjen som tränar hårt nu förtiden. Lilly hon jobbar och lyfter och sparkar och flyttar runt sitt gym. Jag förstår helt klart att hon behöver mer mat numera.  
Dagens middag blev en kyckling och baconpaj. Jag är egentligen ingen pajmänniska då jag inte gillar pajdeg och inte äggbaserad fyllning(typ äggstanning). Så med inspiration från Zandra och hennes paj som hon la upp recept på för någon vecka sedan så gjorde jag en pajdeg med grahamsmjöl, onebake protein, mjöl, smör och kesella. Fyllningen blev kyckling, bacon och champinjoner som stektes och sedan blandades med cremefraiche, sambal oelek, chilisås och hackade soltorkade tomater. Det hela toppades med mozzarella och serverades med en grönsallad. Så mycket mums!
Lilly fick inviga sin tripp trapp och sitta med oss en kort stund medan vi åt. Dock något mer uppallad än vad som syns på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar