fredag 8 februari 2013

Tulpaner och gröt

Hej fredag!
Här har vi än så länge klarat oss från Fredriks olika sjukor och är väldigt tacksamma över det. Jag städade igår, skurade med klorin och vädrade sängkläder så nu ska förhoppningsvis alla eventuella kvarvarande bakterier vara väck.
Här firar vi in fredagen med ett dubbelpack tulpaner. Är det någon fler än jag som reflekterat över att de har 9 tulpaner i ett packe nu? Smygsnik tycker jag! Nu måste man definitivt köpa två buketter för att fylla upp en vas på ett bra sätt. Hur som helst, vackra är dom och jag blir glad varje gång jag kikar på dem så det är värt varje krona!
Nu på morgonen har Lilly fått smaka lite havregröt. Med viss skepsis tog hon sina tre första små tuggor av fast (nåja halvfast) föda. Ska bli så spännande att fortsätta bjuda henne på små smakbitar. Herregud, vi har ingen liten bebis längre, stora tjejen som orkar sitta själv en stund i tripp trappen och smaka mat!
Själv har jag plockat fram räkor ur frysen. Det vankas fredagsmys med räkor, gott bröd, majonnäs och massa andra goda tillbehör. Vem vet, kanske ett litet glass prosecco bjuds till fredagsmyset idag? Jag ignorerar den trötta och frusna känslan jag har i kroppen (snälla ingen influensa nu) och laddar upp inför en helg av familjemys.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar