fredag 1 februari 2013

Fredagsmys

Hej fredag!
Jag och Lilly startade vår dag med ett besök på citymottagningen för vägning, mätning och lite rådfrågning. Jag har känt på mig att alla knorriga nätter vi har haft beror på att Lilly inte får i sig riktigt så mycket mat som hon behöver.
Jag hade nog rätt i mina aningar för hon hade inte gått upp så mycket som hon brukar. Så nu ska vi stödmata lite efter amningarna så får vi förhoppningsvis ett nöjt barn som sover hela nätterna igen.
Efter besöket på BVC gick vi en sväng på stan. Jag försökte utmana min rädsla för rulltrappor på stadium, men fegade ur och fick åka varuhiss ner istället. Jag är löjligt rädd för rulltrappor, har alltid varit. Det är något med att kliva på som jag tycker är ytterst otrevligt. Upp går bra, men ner, huvva. Min absoluta skräckrulltrappa är de som är på Arlanda när man skall ner till Arlanda express från inrikes. Tur att jag inte behöver åka med barnvagn där! Ser ni mamman med dubbelvagn som kommer ut för rulltrappan på bilden? Kan hon med en dubbel så borde jag våga med en enkel. Jag får ta tag i det här någon dag känner jag. Träffade på en lite smått nervös med sjukt taggad Zandra som shoppade lite sista- minuten kläder inför nike blast. Hoppas hon får det awesome där nere i stora stan. Många av mina vänner på instagram och facebook som gör sig redo för blasten, jag är så avundsjuk. Nästa år är det jag som åker ner antingen på supersaturday eller blasten, så är det bara!
Nu väntar en dusch, middag från Ica gourmets fredagsmeny och sedan .... ja vad tror ni? På Spåret så klart. I kväll tävlar mitt favoritpar Erik och Martina Haag, så kunniga och roliga. Heja heja!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar