onsdag 1 maj 2013

Valborg

Hej!
Jag har de senaste åren alltid firat Valborg i Hemavan om jag inte har varit hemma för att arbeta. Men i år bestämde vi oss för att stanna hemma av olika anledningar. Jag kan inte påstå att det blev så mycket valborgsfirande, alltså brasa, körsång och så vidare. Men däremot hade vi vänner över på middag vilket var mycket trevligt.
Vi inledde kvällen med lite bubbel och plock som återföljdes av grillat. Vi har äntligen köpt en kolgrill som vi invigde. Gasolgrill i all ära, enkelt och smidigt, kolgrillat är lite besvärligare men så mycket godare enligt min åsikt.
Kvällen avslutades med maränggrottor med limekräm och fruktsallad (från påsknummret i Buffétidningen) mycket gott måste jag säga.
Kvällen fortsatte sedan med spel.
Denna tjej slog upp sina blå redan 06,45 i morse, ingen hänsyn till att mamman och pappan var vaken till strax efter två på natten. Efter ett långt försök att få henne att somna om kapitulerade sambon och steg upp med henne. Jag fick njuta av 1,5 timmes extra sovmorgon vilket var det bästa som kunde hänt. Nu har jag laddat energidepåerna lite inför 4 dagar av ensamt ansvar över min underbaring då sambon åker iväg på jobb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar