söndag 9 december 2012

Andra advent

Andra advent, shit! Dags att börja med julklapparna snart. Jag ska försöka ta mig ner på stan någon dag mitt i veckan så kanske jag slipper den värsta trängseln. I år har jag bestämt ganska bra redan innan vad jag ska köpa för klappar. Jag känner inget större sug efter att gå runt i julstressen med barnvagn mer än nödvändigt.
På tal om barnvagn så fick jag testa vinteregenskaperna på vår Emmaljunga igår. Jag bestämde mig för att ta en powerwalk till Gammlia och besöka julmarknaden som sambon jobbar på i helgen.
Vilken marknad! Jag har aldrig besökt denna julmarknad innan och jag blev förvånad över att det var så många utställare. Å vilken julstämning med snö och minusgrader. Förra året så spöregnade det och stormade så kraftigt att Robin och Fredrik fick rycka ut sent på kvällen då hela marknadsståndet höll på blåsa bort. Betydligt mer gynnsamt detta år
Jag fick ihop en bra powerwalk igår, hela dagen var jag och Lilly ute. Det känns i framsida lår idag kan jag lova. Att pulsa på snömoddiga gator med barnvagn och vinterkängor tar på bra.
Jag bjuder på ytterligare en bild på min fina (och lite prickiga) tomtenissa så här på andra advent.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar