lördag 22 december 2012

Dagen i bilder

När jag laddade upp bilder från både kameran och telefonen från dagens bestyr insåg jag att jag hunnit med en hel del. So here it goes!
Dagen startade på ett bra sätt med ett besök på Träna och ett pass bodypump.  Jag ökade i vikt på både ben, bröst, rygg och triceps så det finns en chans att passet kommer kännas i kroppen även i morgon. Sakta men säkert börjar styrkan återvända till mammakroppen =)
Efter träningen drog jag och Lilly ut till Holmsund och träffade mina fina goa vänner <3 De två som jag lyckades ta bild på bor på annan ort, så det var extra kul att träffa dem och surra några timmar.
Middagen kom i påse idag. Jag tog grillad ryggbiff med en sallad och bluecheesedressing till. Mums!
Grynet har varit sitt vanliga glada jag idag. Hon är fortfarande lika fascinerad av sitt mjukisfår, det måste vara något med färgerna och mönstren som är spännande för en babys ögon.
Så här på kvällskvisten har jag spenderat en stund i köket och förkokat revbensspjäll och gjort en chili och ingefärsglaze som spjällen ska få gotta sig i tills de skall värmas upp och serveras på julbordet.
Jag har också gjort en sill med västerbottenost till julafton som jag hoppas blev god. Jag åt en sådan på brännlands wärldshus som jag tyckte var sååå god. Jag hoppas denna smakar lika bra.
Nu har jag äntligen slagit mig ner i soffan och skall njuta av lite ekfatslagrad julmust framför dumburken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar