lördag 1 december 2012

Som väntat

Som jag berättade i förra inlägget skulle jag på Träna idag och pynta inför första advent och adventsmys som vi skall ha för våra kunder på onsdag.
Jag tog mod till mig och bylsade på mig och Lilly vinterkläder och tog bilen till Teg och Träna för uppdrag adventspynt.
Julpyntningen var som väntat ett tålamodsprövande uppdrag. Det är alltid så när jag ska göra något, det är liksom alltid något som måste djävlas... Denna gång var det pappersstjärnan som inte ville vara samarbetsvillig. Jag gav upp efter att jag lyckats få en stjärna att hänga uppe och se hyfsat rak ut och lämnade de andra till sitt öde (eller till mina kollegor som får ta sig an de andra i morgon).
När vi var klara hade vädret förvandlats till ett stort snökaos. Jag tog mig upp på kvantum där resten av Umeå också hade bestämt sig för att lördagshandla.
Parkeringen var ett enda stort kaos, men jag hittade en bra parkering och lyckades ta mig därifrån utan parkeringsskador och allt för stor irritation.
Jag vill ägna ett stort tack till vår fantastiska bil för ett gott samarbete idag.  Vad gjorde man med ett litet barn i detta väder utan en fyrhjulsdriven tysk kvalitetsbil med dieselvärmare? Ja frysa och svära gissar jag! Jag måste också få skryta över mitt lilla hjärta som snällt har sovit sig genom alla äventyr idag. Hon måste ju vara unik som är så snäll och glad hela tiden. Att hon dessutom väntade med storbajsningen (ni vet en sån där omgång då man får duscha hela henne och slänga allt i tvätten inklusive mina kläder och babysitter-tyget) tills vi kom hem, är en stor bonus.

Nu inväntar vi pappan i familjen som ska försöka ta sig hem levande från Ö-viki snöovädret. Sedan blir det mys för hela slanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar