lördag 1 december 2012

Lördagmorgon

Snön dalar vackert ner utanför fönstret och ger en härlig julstämmning till första advent. Men jag gissar att det ser betydligt mysigare ut än vad det faktiskt är. Det har blåst och stormat här i natt, vi har takplåt som är uppställd mot ytterväggen utanför sovrummet och jag har hört hur den har blåst och skramlat i vinden hela natten.
Här har dagen startat rätt lugnt. Jag har försökt mig på att få några fina kort på Lilly i tomteoutfit men det går inte alls bra... Nu har vi tagit en sovpaus och jag har bestämt mig för att invänta att Fredrik och jag kan hjälpas åt med fotograferingen. Lilly är inte alls lika road som sin mor över tanken på fina kort med tomteluva att skicka till nära och kära.
Medan Lilly sover passar jag på att sitta med en varm rispåse på nacken. Jag har lyckats sträcka mig i nacken/skulderbladet så jag känner mig som den stelopererade jurrymedlemmen i TV4 programmet uppfinnarna... Jag som tagit på mig att julpynta på Träna inför advent, bara bita ihop och åka dit ändå.

Hoppas du får en fin lördag!

1 kommentar:

  1. åh, krya på nacken! Hoppas ni lyckas med julkortet, hihi :) Söt är hon iaf!

    SvaraRadera