fredag 21 december 2012

När allting bara jävlas

Idag gjorde min bror mig uppmärksam på att det är dags att skicka in ett fotografi till transportstyrelsen för skoterkörkortet om jag vill behålla min behörighet. Tydligen tappar man behörigheten om man inte skickat in innan årsskiftet (?!) Eftersom det bara är två icke röda dagar kvar på detta år så kändes det som det brann lite i knutarna så att säga. .. Varför har jag inte gjort detta tidigare kan ni då kanske undra? När brevet med informationen kom i augusti var jag inte så sugen på att ta ett foto och skicka in eftersom jag hade si sådär 15 kilo gravidvikt extra, varav åtminstone 1 kilo satt i ansiktet. Sen har det liksom fallit i glömska...

Så när Fredrik kom hem från Åre strax efter 17,00 var det bara att ta tag i projekt hitta fotoautomat. Kändes inte så kul att göra en fredagseftermiddag innan jul då typ "alla" är på stan. Jag googlade och hittade att de hade en på coop forum, vilket kändes som det minst jobbiga alternativet. Så efter att jag stannat på preem och köpt kuvert (eftersom jag slarvat bort svarskuvertet å vi lämpligt nog hade slut på kuvert hemma) så styrde jag bilen mot coop. Vad möts jag av där tro???
Är det inte underbart!?
Det var bara att åka ner på stan till MVG gallerian istället. När jag äntligen tagit mina kort (som för övrigt kostade 80! kr) så insåg jag att klockan var alldeles för mycket för att lägga på vanliga postlådan. Så jag fick åka ut till flyget och posta på postterminalen istället. Banne mig vad jag ska köra skoter i vinter för att väga upp besväret jag gått igenom för att få behålla mitt förarbevis. Jag vet att jag inte kan skylla på något annat än min dåliga framförhållning, men det var liksom inget som klaffade kring detta idag. Bättre planering nästa gång jag skall byta ut ett körkort! (när nu det någonsin kommer bli aktuellt igen?). 
Här kommer något som får en att glömma allt som eventuellt kändes jobbigt med denna dag, min fina lilla tomtetjej.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar