onsdag 6 mars 2013

Barnvagnsjogg

Har ni joggat med barnvagn och vinterkängor från Haga ner på stan på senaste tiden? Det har jag och det var sjukt jobbigt! Jag och Lilly har varit på promenad och fika- date med våra favoriter Helena och Elsa idag. Jag skulle gå direkt till BVC från dem. Jag är alltid sen, men han iväg i relativt god tid, tills jag halvvägs kom på att jag glömt mobilen hemma hos dem. Gah, vad gör man? Bara att springa tillbaka, hämta mobilen och sen springa hela vägen till BVC. Det är nog jobbigt som det är att jogga, men med jeans, kängor, barnvagn och vinterjacka är det lite extra jobbigt vill jag lova. Lagom svettig han jag med bara 5 minuters försening till min tid. När skall denna förvirringens tid vara över? Först gravidhjärna och nu en 5 månader lång period med amningshjärna. Jag blir så irriterad på mig själv över denna förvirring... Hoppas det släpper snart!
Tyvärr var det åter igen dystra siffror på BVC, inte växt någonting! Så nu blir det att försöka ge lite extra mat igen. Det är med blandad framgång som det som bjuds slinker ner. Men som min kära moster sa idag när hon var förbi. Har du hört om något barn som svultit ihjäl i Sverige på senaste tiden? Nä! Detta kommer vi att ordna till jag och min tjej! Bäst hittills har morot och potatis mosat med smör varit. Det kan man kanske förstå, hur gott är gröten jag envisas med jämnfört med det?
Mina småkusiner (som inte är så små längre) var här och hälsade på en kortis idag. Till min och Lillys stora förtjusning så var hon mycket nöjd med att bli underhållen av någon annan än mamman en stund.
Jag hade tänkt att dela med mig av ett supergott pastarecept som jag lagade till middag igår, men det får jag spara till en annan dag. Jag ska passa på att gå och lägga mig medan mitt sockergryn fortfarande sover. Vi är ensamma i veckan då sambon jobbar på annan ort så jag får passa på att vila när tillfälle bjuds.
Vi ses en annan dag!

1 kommentar: