måndag 25 mars 2013

Måndagsmorgon

Godmorgon!
Jag sitter med en kopp morgonkaffe och njuter av en solig morgon. Tänk när man kan ta med sig morgonkaffet ut på altanen i sommar, så underbart! Jag börjar verkligen längta efter sommaren och varmare tider nu när solen tittar fram allt oftare och man känner hur den värmer. Funderar faktiskt på att våga mig på att cykla ner på stan senare idag när jag ska till frissan, vägarna måste vara snöfria för att jag ska våga mig på det!
Igår lyckades jag hacka bort is så altandörrarna gick att öppna och satt och njöt en lång stund i solen. Men än så länge är det ett bra tag kvar innan det är snöfritt ute på altanen.
Helgen som gått har utöver att jobba på fräknarna bjudit på träning på lördagsmorgonen, barnloppis-besök och middag med goda vänner på lördagskvällen.
God mat och gott att dricka under kvällen, vi bjöd på passionsmojito till fördrink. Inte lika god som jag föreställt mig, men det var inte så lätt att få ihop helt rätt ingredienser så det kanske var därför, men klart godkänd ändå.
Våra besökare hade med sig surdegsgrund till mig (ni vet att jag misslyckats med att sätta en egen) så nu ska de bakas här hemma. Får se om jag kanske får ta med mig grunden till stugan då jag fick recept på nattjästa surdegsfrallor som säkert blir perfekt att ha med som lunchfrallor och även äta nybakta på morgonkvisten.
Nu tar vi oss an måndagen, dags att börja planera packning inför fjällen. Det är en hel del grejor som ska med. Denna gång åker vi upp själva och måste rymma allt i vår egen bil till skillnad från förra gången då vi kunde hyra in oss i kompisarnas bil. Takbox hoppas vi blir vår räddning denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar