torsdag 21 mars 2013

Torsdagslunk och supergod lax

Kolla in min sötnos som nu är så stor att hon kan ha storlek 74 på kläderna, helt galet (ok lite stora) men visst blir man sugen på lite vårigare kläder nu när solen lyser på oss varje dag. Lilly har fått sig en ny dress som invigdes idag. Mamman har också ny tröja, men det syns inte så bra...
Jag och Lilly har varit och storhandlat idag, inte lätt att få plats med all mat när man har en barnstol som tar upp hela vagnen. Jag längtar tills hon kan sitta själv i den utfällbara sitsen på vagnen så jag slipper konka på den tunga stolen.

Jag vill tipsa om ett jätteenkelt och supergott laxrecept som vi åt till middag idag. På tok för gott för en torsdagsmiddag, men nu vet jag det till nästa gång. Du behöver lax, babyspenat, parmesan, grädde, salt och peppar. Jag hade även lite färsk basilika hemma som jag passade på att använda upp.
Lägg, babyspenat i botten på en ugnsform, lägg på laxen, salta och peppra. Riv över MYCKET parmesan, strö på färsk basilika (mitt eget tillägg till receptet) och slå över grädde. Grädda i ugn på ca 200 grader i ca 10-15 minuter tills laxen är klar.
Servera med valfritt tillbehör och njut! Megamums, vet du inte vad du ska äta till middag på fredagkväll, gör detta!
Kram på er!

2 kommentarer:

  1. Tack för receptet Hanna! Jag satt precis och googlade runt efter recept till vår kväll ikväll, men nu har jag slutat leta. Ska kopiera detta genast. spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul Lotta, hoppas du kommer tycka om det!

      Radera