fredag 23 november 2012

Bakdag

Hej!
Det strulade lite med uppladdningen av bilder igår så därför kunde jag inte blogga. Men nu har jag investerat i ett internetbaserat lagringsutrymme för alla bilder som jag laddar upp på bloggen. Jag tycker det känns bra att veta att bilder som jag tar och laddar upp (alla hamnar inte på bloggen) finns kvar även om datorn skulle krascha. Tänk om alla bilder på Lilly skulle försvinna, ve och fasa!
Det jag tänkte berätta om i gårdagens blogginlägg var att jag och Lilly haft en bakdag. Vi bakade saffransbullar, eller mest jag faktiskt, men Lilly har intresserat kikat på mellan sovpauserna.
Jag använde Leilas grundrecept som jag hittade på hennes blogg. Jag gjorde tre olika sorter, med smör och mandelmassa, med kanel och socker och den sista sorten fick bli traditionella lussekatter. Jag hade lite otur med andra jäsningen och de blev inte riktigt så stora som jag önskat... Men de smakade himmelskt gott ändå!
Efter storbaket packade vi en påse bullar och gick iväg på veckans soppmiddag. Det är verkligen ett trevligt sätt att umgås! Det är så lätt att hamna i soffan denna mörka årstid och man umgås knappt med någon alls. På detta sätt så tar vi oss ut och får dessutom käka god mat tillsammans med vänner utan att det är för stora krav på att det skall lags något jättespeciellt som ger prestationsångest. Nästa vecka är det vår tur igen.
 
Fredag idag och helgen är nära. Vi har mycket roligt att se fram mot denna helg! Jag inleder med att få besök av ett gäng från jobbet (dagtidsjobbet). Det ska bli så trevligt att träffa dem och få lite uppdatering om vad som händer där.
 
På återseende snart igen!
 

3 kommentarer:

  1. åååååh, nu ska jag se till att bjuda in mig på fika rätt snart ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Du vet att du är välkommen när som helst!

      Radera
  2. Men guuud så gott det ser ut! Nu längtar jag verkligen till FF är över så jag också får fika! Sjukt sugen!

    SvaraRadera