tisdag 6 november 2012

Vilken soppa...

Godkväll!

Vi har tagit första steget till vad som förhoppningsvis skall bli en trevlig vardagstradition. Vi har vänner som bor här på Västerslätt och vi skall försöka äta gemensam soppmiddag någon kväll under veckan. Vi är först ut och jag hade planerat att bjuda på tomatsoppa tillsammans med pitabröd och lite libanesiska röror. Jag tänkte att jag skulle provlaga soppan till lunch idag. Allt gick enligt planerna tills moment mixa soppan skulle genomföras...



Ja ni ser själva hur det gick... Det blev bara materiella skador, jag klarade mig från brännskador otroligt nog. Tur att Lilly låg och sov, stressfaktorn hade ökat en aning med en grinande och hungrig baby kan jag lova. Det tog sin lilla stund att sanera köket från tomatsoppeexplosionen, men nu är kaklet så rent som det aldrig varit förut =)
När jag städat undan tog jag stavmixern och mixade klart soppan, det gick betydligt bättre. Den smakade riktigt bra men jag känner ändå inte suget att laga den igen på ett bra tag... Av olika anledningar så kommer vi ha vår soppmiddag på fredag (alltså inte en vardag som var grundtanken) så vi har bestämt oss för att bjuda på en lite festligare bouillabaisse istället för tomatsoppan.
Just nu sitter jag och kikar i nya allt om mat, de har julspecial denna gång. Jag dreglar över alla goda julgodis- och julmatsrecept. Tur att jag har en julmust i kylen så jag kan få mig en liten dos av jul redan ikväll. Å vad jag längtar till jul!

1 kommentar: