måndag 19 november 2012

Pump it up

Känns som alla inlägg handlar om samma sak numera. Promenader och Lilly... Men så ser livet och dagarna ut numera, och det trivs jag med.
Jag spanade in väderprognosen framöver och insåg att om jag ville ha något solljus denna vecka var det bäst att passa på idag. Kommande dagar skulle bjuda på regn och mulet väder.
Så jag drog på mig långfjalingarna och begav mig ut en sväng. Här är dagens vykort. Solnedgång över älven och Lundåkerns båtplats, så vackert!
 Jag fick ta ett pitstop på statoil och fylla på reserverna en aning. Känns sådär att vara ute på powerwalk och gå och tugga på en french... Men nöden har ingen lag som det brukar heta.
Väl hemma så lastade jag fram bodypumputrustningen och körde lite styrketräning. Första styrkepasset med vikter på många veckor. Jag tog det rätt lugnt, men jag vet hur det brukar vara när man pausat från pumpen så jag inväntar en grym träningsvärk imorgon.
 Min lilla sötnos gymmade i vanlig ordning tillsammans med morsan.


5 kommentarer:

  1. Duktiga du! :) vad mysigt du och Lilly har det. Kram

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!
    En fråga, har du alltså BP-grejor hemma? Typ skivstång mm.? Vilken release körde du? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag har utrustning hemma. Jag köpte ett set med stång och vikter då storsjö sålde ut sin gamla utrustning. Jag har inte så mycket vikter som behövs, så jag brukar ta vikter från Fredriks hantlar som komplement.
      Jag kör en gammal release jag tror det är 82:an, den med nickelback som bicepslåt. Längtar som en tok efter nya som kommer i december!

      Radera
    2. Gud vilken lyx! Har du förresten lic. för BP eller är det bara vive? Eller något annat?
      Ah, är det Equador (stavning?) som utfalls-låt? Jag älskar den!
      Jag längtar också vääääldigt mycket efter den nya releasen, fast mest efter BC54 ;) Såklart!

      Radera