fredag 9 november 2012

Mammaträning

Det har varit lite inlägg om motion och träning på senaste tiden, av förklarliga skäl. Livet som höggravid och nyförlöst lockar inte direkt till rörelse... Men nu börjar jag känna mig riktigt sugen på att komma igång. Jag har redan varit ute och powerwalkat med vagnen några gånger och det har känts riktigt bra. Så igår efter mitt pass med snabeldraken och skurmoppen kände jag att det var dags.
Jag drog på mig träningskläder och gjorde vardagsrummet redo för hemmaträning.
En av många fördelar med att jobba som instruktör är att man har massa grejor hemma, både utrustning och träningsprogram. Jag är instruktör i les mills bodyvive som är ett perfekt pass att starta med efter en graviditet. Passet är low impact vilket betyder att det inte är så mycket hopp, det passar mig bra nu. Halva passet är kondition och andra halvan är styrka med hjälp av tubes och egen kroppsvikt.
Jag gjorde inte alla benböj och utfallsteg då jag vill vara försiktig med bäckenet efter mina foglossningar. Men i övrigt gick passet riktigt bra! Men vart har min kroppsstyrka tagit vägen? Oj så svag jag kände mig i rygg och mage, vi ska inte ens tala om armhävningar jag orkade hela 0 stycken på fötter.. Det kommer krävas mycket hemmaträning innan jag vågar mig iväg till Träna för att köra vive.

Träningsvärken har börjat smyga sig på kan jag lova. Jag gillar träningsvärk då den är sådär lagom, då känns det att man arbetat med kroppen.

Lilly jobbade stenhårt hon med... på att sova medan mamma tränade. Det är lika bra hon vänjer sig för hon lär få följa med mamma på träning många gånger framöver.

Nu kickar vi igång fredagen, jag har så mycket kul att se fram mot! Först får jag besök av min kompis Emma som har med sig sushilunch. Mums! Senare ikväll är det middagsbjudning med andra fina vänner. En mycket bra start på helgen!

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Jag har inte kommit igång med träningen och jag fick min son för 20 månader sedan :P
    Har ni en sån där BB-vagn som hon sover i? Vad praktiskt, jag önskade alltid att vi fick ta hem en sån när Charlie föddes :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Jo vi har hyrt bb-vagnen från röda korset, funkar väldigt bra! Så det är ett tips till nästa barn ;-)

      Radera