fredag 16 november 2012

Veckans andra powerwalk

God fredag!

Dagen bjuder på sånt där novembergrått skitväder, blä så oinspirerande. Vi har varit på BCV och fått beröm över vår fina Lilly som växer och utvecklas så bra. Hon växer så bra att jag på sköterskans inrådan gick och bytte ut vinteroverallen mot en storlek större än jag köpt från början.

Jag har inte tagit en enda bild idag så jag bjuder därför på några bilder från gårdagens powerwalk då vädret var betydligt bättre än det grå vi fått uppleva idag.
Lilly fick göra sitt första besök på mammas jobb och det gick bara fint! 
Vi gick strandpromenaden hem från Träna och jag förundras varje gång över vad fint det är. Mitt i stan men ändå känns det som man är ute på landet bland hästar och hagar.
 Lilly sov gott i vagnen hela vägen.
Jag vill även passa på att tipsa om en ny dryck som jag fick med mig från Träna. Det är valios svar på gainomax, alltså en mjölkbaserad återhämtningsdryck. Den ska innehålla mer protein och mindre kolhydrater än gaino. Jag testade smaken jordgubb och jag måste säga att jag är positivt överraskad. Den smakade precis som mjölken gör när man delat färska jordgubbar och ätit dem med mjölk med en skvätt ovispad grädde i, mums!. Den är dessutom laktosfri, vilket ger ett extra plus i kanten i vår familj. Rekommenderas trots att jag brukar förespråka lokalproducerat (som gaino faktiskt är).
Dagens bloggande genomförs med en gosig brutta på bröstet. Man lär sig multitaska med tiden ;-)

Ha en god helg alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar