fredag 2 november 2012

Fredagsmys

Då var fredagen här, jag hade storslagna planer för dagen men det slutade med att jag stannade hemma i stugvärmen istället, blä vilket tråkigt väder det är ute.

Vagnen var packad i bilen och Lillys kläder låg framme, men hon sov så skönt och jag hade ett så trevligt telefonsamtal att vi liksom inte kom till skott. Det slutade med att jag sms:ade en handlingslista till sambon istället som fixade hem middagen.
 
Vi har bestämt oss för att försöka köra lite retro-tema på fredagar framöver då vi ska laga lite matklassiker. Först ut var biff rydberg med oxfilé, lök, råstekt potatis, äggula och en senapskräm av creme fraiche, dijonsenap, vinäger och honung. Det kanske inte ser så aptitligt ut, men det kan jag lova att det var. Mums!

Helgen innebär tyvärr jobb för sambon så jag och Lilly får roa oss själva på dagarna, vilket säkert inte blir något problem.

Trevlig helg!

1 kommentar:

  1. Åhh jag vill mysa mer med er någon dag :)
    Gott! Här ska vi precis sätta skeden i bruléen :)

    SvaraRadera