fredag 24 maj 2013

Ett inlägg om allt och ingenting

God förmiddag på er!
(Ni som inte gillar inlägg om bebis kan sluta läsa nu!)
Jag har precis krypit upp från sängen efter att ha sövt Lilly. Det var inte långt ifrån att jag somnade själv kan jag säga. Morgontrötta mamman skulle gärna ha sovit en stund till idag.
Det är gott för själen att det är att ligga ingosad mot henne och lyssna på hennes lugna sovandetag <3
Vår lilla underbaring hade ingen bra dag igår, bara gnöl och ledsamheter. Men men, så är det vissa dagar. Bara gilla läget och acceptera att man inte kommer få något gjort när hon vill vara som ett plåster på en varje vaken stund.
 Kärlek och åter kärlek är det man får erbjuda för att hon skall vara nöjd.
Efter Lilly somnat var jag och sambon sjukt effektiva efter en dag av total ineffektivitet. Medan han klippte gräsmattan så städade jag här hemma. Inom en timme var gräsmattan klippt och hela huset (förutom sovrummet då) damsugat och skurat. Så skönt att starta helgen med att få bort allt tråkgöra redan på torsdagen.
För att ta vara på den otroligt vackra och ljusa kvällen stack jag ut på en kort springrunda efter städningen. Skönt att få lite egen tid efter en gnällig dag. Jag sprang två varv runt eljusspåret på rödäng och kände doften av hägg när jag sprang. Hägg måste vara en av de mest underbara dofter som finns, doftar verkligen sommar!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar