torsdag 16 maj 2013

Peppmusik

Vad har ni i öronen när ni springer eller promenerar? Jag gillar att ha musik, riktigt peppade musik som får en att orka lite till. Jag gillar massor av olika sorters stilar men tycker nog att hårdrock kan få mig att ge det där lilla extra. Men just nu är det bara pop i mina öron.
När jag instruerade spinning så lyssnade jag på väldigt mycket musik, ständigt på jakt efter en tung backe eller peppande finallåt. På slutet nu när jag börjat jogga har jag tänkt mer och mer på musik och märker hur jag formar spinningpass i huvudet.... Kanske dags att damma av spinningskorna igen?!
 
Hur ska jag ha tid med allt jag vill göra?
 
Jag bjuder er på min bästa pepplåt, spelas just nu många gånger under mina joggingturer. Låten är titellåten till "The great Gatsby" som har på bio i dagarna.
Visst blir man sugen både på se filmen och ge sig ut och springa?!

4 kommentarer:

  1. Där är vi precis lika i tänket. Så fort jag lyssnar på ny låt eller hör något bra tänker jag "hur kan det här passa i ett spinningpass" eller "åh den här måste jag ju bara köra en bakce till" haha!
    Kul om du börjar spinna igen. Kommer träna på TRÄNA ibland nu när jag flyttar hem. Hoppas kunna gå på ngt av dina pumppass :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vad roligt Lotta. Då hoppas jag få se dig i sommar!

      Radera
  2. Svar
    1. Ja verkligen, jag valde mellan den och den här. Så mycket pepp i den låten, bara lyssna på texten!

      Radera