torsdag 2 maj 2013

Terrängträning

Veckan fortsätter och träningen lika så. Denna dag har jag utmanat mig med nya aktiviteter. Jag och Lilly är som jag tidigare nämnt ensamma så det blir inga fler turer till gymmet denna vecka. Så när Lilly skulle sova sin eftermiddagslur drog jag på mig springkläderna och regnjackan och gav mig ut på en powerwalk.
1 kilometers uppvärming bort till eljusspåret på Rödäng och sedan jogg med barnvagnen runt och hem. En riktig utmaning att jogga med barnvagn på ett blött spår där det bitvis låg snö kvar. Även om det bara blev 4 kilometer så lovar jag att de 4 kilometrarna var utmanade för hjärtat.
Ni skulle se backen som startar hela spåret, man har självmordstankar innan man är uppe. Regnjackan åkte av illa kvickt när jag tagit mig upp kan jag lova. Som tur var lyckades jag undvika hagelskuren som startade 5 minuter efter vi kom hem
Väl hemma avslutade jag dagens motion med 30 minuter coreträning i form av CXworks. Lite knivigt att ta bilder när man tränar core, ni får ha överseende helt enkelt. Kolla in grisen i hörnet på övre bilden, haha man kan nästan tro att jag placerat den där med flit =)
Jag var ivrigt påhejad av denna tjej som tycker det är jättespännande när morsan ligger och spratlar med benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar