måndag 20 maj 2013

Vi flyttar ut!

När temperaturen stiger över 22 grader i skuggan blir det också varmt inomhus. (26 grader i sovrummet nu ikväll) Jag har därför valt att spendera stora delar av dagen utomhus. Det är helt fantastiskt att kunna sitta ute i shorts och linne i mitten på maj (kan inte minnas att det varit så här varmt i maj någonsin?). 
Lilly hon har varit en riktig surkart idag och inte alls velat vara längre än en centimeter från mig. Det har inneburit att allt jag försökt mig på att göra har lett till grin och krokodiltårar. Men det går inte att sura för det. Nej, en titt på detta söttroll och så lyckas man plocka fram det där extra tålamodet som behövs ibland. På bilden har hon dagens lunch (lax, luktar mums...) över hela ansiktet.
Måndagar brukar vara fixardag här hemma. Handling, laga ny mat åt Lilly, baka bröd osv. Men denna dag har jag inte haft någon lust att vara inne. Den korta stunden medan Lilly sov tog jag med mig lite grejer ut och förberedde ny mat åt henne i alla fall.
Sambon drog iväg till gymmet efter jag kom hem från kvällens storhandling så jag tog med mig min träningsutrustning ut i det vackra kvällsvädret. Helt ok att ligga och titta upp i det blå under kvällens cxpass.
Imorgon laddar jag för att delta i storsjöloppet ute i Holmsund, hoppas på samma fina väder då med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar