söndag 15 juli 2012

Dagens middag


Idag var jag inte sugen på varm mat så jag plockade fram räkor från frysen som fick tina under tiden jag åkte en sväng på affären. Jag bestämde mig för att göra en räksmörgås med lite smått och gott på.
Det tar sin lilla tid att skala räkor, men de är så mycket godare med handpillade räkor än de som är färigskalade.


Jag hackade paprika, rödlök och hittade lite fryst dill som jag slängde ner.
I


Sedan blandade jag i lätt creme fraiche, majonäs och pressad citron tillsammans med lite röd rom och citronpeppar.
Jag köpte en färdiggräddad baguette på ica som jag stekte i lite olivolja och strödde lite flingsalt på.

Jag lade sallad och avokado i botten följt av min röra och avslutade med räkor och en klick rom.

Mackan blev både snygg och god. Räkorna var sådär spänstiga och goda som bara de blir när man skalar räkorna själv. Mums!

4 kommentarer:

  1. Mackan ser riktigt god ut!!! Kul att få följa med i din blogg. Kram Linn

    SvaraRadera
  2. Hanna jag är redan kär i din blogg! Det där inspirerade mig till att laga en extra god lunch idag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta, vad kul! Härligt när vi kan inspirera varandra. Kram Hanna

      Radera
  3. Åhh du är så bra :) Kul med blogg!

    SvaraRadera