fredag 20 juli 2012

Min pulsklocka

Godkväll!

Dagen har bestått av ett besök hos barnmorskan på morgonen. Magen följer kurvan som ett skolboksexempel sa barnmorskan. Det låter bra tycker jag, skönt att veta att alla värden är som de ska, det måste betyda att jag tar hand om mig på ett bra sätt. Killen som tog proverna var dock inget vidare på det, så nu har jag jätteont i armen och bicepsmuskeln krampar hela tiden. Jag hoppas det har gått över till imorgon.




Jag har på kort tid fått flera frågor om min pulsklocka så jag tänkte visa vilken jag har.



Min heter Polar ft60 och har något år på nacken. Jag fick den av min kära sambo i julklapp för något åt sedan och jag är supernöjd med den! Har den på mig oavsett vad jag tränar, min absolut bästa träningskompis. Just min modell har ett program där man kan välja om man vill maximera sin kondition, förbättra konditionen eller ha fokus på att bränna fett. Man ställer in sina värden och mäter sedan konditionsnivån genom att köra ett program på klockan där man mäter vilopulsen under några minuter. Efter man har gjort det skapar klockan ett program som talar om hur mycket man behöver träna och inom vilka pulszoner man skall ligga just den veckan för att uppnå det mål man har med träningen. Efter en tid gör man ett nytt test och får en utvärdering på om man uppnått målen. Just nu kör jag inget sådant program utan den håller bara reda på min träningsdos och ger mig en veckovis sammanställning. Det har funkat toppen och det är så roligt när man vid bra träningsvekor får en liten belöning i form av en guldstjärna eller en pokal (löjligt jag vet, men det är en riktigt boost för träningsviljan).



Jag har ingen erfarenhet av andra pulsklockor så jag kan inte göra någon jämförelse, men som sagt jag är väldigt nöjd med min modell. Den visar antingen aktuell puls eller procent av maxpuls, man får veta hur mycket kalorier man förbränner och hur lång tid man tränat. Jag tror också man kan köpa till en distansmätare till klockan om man är en löpare och vill ha den funktionen.

Just nu sitter jag och sambon och njuter av det fina kvällen ute på altanen med en kopp kaffe i handen och bara tar igen oss efter en god grillmiddag.
Jag vill passa på att tipsa om en supergod lakrits som jag smakat tidigare och äntligen hittade på Ica maxi igår. Mjuk men samtidigt hård, salt och god saltlakrits.



Hoppas ni får en fortsatt fin fredagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar