måndag 16 juli 2012

Dagens smoothie

Jag är en periodare när det kommer till frukost, kan äta samma i flera veckor. Just nu är det grovt rostbröd med ost och fläder och apelsin marmelad ( erhm,inte bra jag vet) till det gör jag en desto nyttigare smoothie på det som finns hemma för att liksom jämna ut näringsbalansen.



Dagens smoothie fick bli en blandning av icas frysta trädgårdsbär och icas frysta gojibär/havtron och björnbär. Jag skivade även ner en persika och en halv banan. Sedan strör jag över lite linfrön och häller på en stor skvätt havremjölk och en liten skvätt naturell yoghurt och mixar ihop. Den blev toppengod idag, persikan gav av sig en söt och god smak som balanserade upp alla sura trädgårdsbär.

Nu ska jag åka ut till holmsund och följa med päronen ut på någon ö för lite sol (men inget bad) det är lite för kallt för min smak ännu.

Tjing!

1 kommentar:

  1. Här regnar det idag så njut av solen! Gott med smoothie. /Linn

    SvaraRadera