tisdag 17 juli 2012

Wraps med rostbiff och curry och en bränd näsa

Hej igen!

Det blev en sväng med båten även idag och denna gång hade jag tur att få med mig Lisa som är på besök hemma under sin semester. Solen sken och vi hade riktigt skönt ute på lillbådan.


 Tycker denna bild på kära mor och far visar hur härligt det kan vara när vädret är på topp

 Lunchen kom från Nisses konditori i Holmsund i form av en smarrig ost och skinksmörgås


Resultatet efter en heldag ute på vattnet blev en snygg (?) goooglesbränna och något röd näsa.


När jag kom hem gjorde vi rostbiffswrap till middag. Receptet kommer ursprungligen från recept.nu men jag har ändrat lite så det passar mina smaklökar bättre.

Jag blandade ett hackat rött äpple och en burk inlagd ananas tillsammans med gräddfil och creme fraiche.

 Sedan tillsatte jag ca 1,5 tsk curry samt flingsalt och svartpeppar.


 Sambon hackade upp grönsaker som fanns i kylen, paprika, gurka,  tomater, avokado, lök och sallad.


Sedan var det bara att montera ihop en god wrap med rostbiff, grönsaker och curryröran. Verkligen en toppengod och fräsch sommarmiddag.  


Ha en fortsatt fin kväll!

Hanna


2 kommentarer:

  1. Men herregud så gott, det måste jag prova. :)
    Vi ses på lördag vännen.

    SvaraRadera
  2. Välkommen till bloggvärden ! vilka godsaker du bjuder på man blir ju hungrig,båt turerna ser ju inte heller fel ut.
    Får passa på att tacka för dina snälla kommentarer .
    Kram Susanne

    SvaraRadera