onsdag 15 augusti 2012

Babyförberedelserna fortsätter

Sista semesterveckan fortsätter och nu är det bara några dagar kvar innan jobbet startar igen. Jag fortsätter att vara gräsligt förkyld och tycker livet är allmänt jobbigt att leva, än fast jag inser att det finns dem som har det mycket värre än kombinationen "jättegravid" och förkyld... Men ibland måste man få tycka synd om sig själv.



Vi gjorde ett besök hos barnmorskan i morse och allt var bra som vanligt, det känns toppenskönt. Nästa besök så får vi se om vi blir skickade på ett extra ultraljud eftersom det är svårt att känna hur bebisen ligger (måste ligga med huvudet ner vid förlossningen annars blir det kjesarsnitt). Jag tror den ligger som den ska, men barnmorskan vill så klart vara helt säker inför förlossningen, och det är bra. Det skulle för min del bara vara roligt att få åka på ett ultraljud till och se pyret i magen igen, det är ju så länge sedan vi var på ultraljud nu.


Medan jag låg och vilade på eftermiddagen så monterade sambon ihop en garderob vi köpt på Ikea som bebisen skall få ha sina kläder i.


Nu ligger alla saker vi har till bebisen fint i garderoben


Med en list runtom så kommer det bli toppen, jag tycker den passar bra till dörren vi har också. 


Fredrik smygfotade mig när jag städade undan så jag bjuder på den bilden så får ni se "lillmagen" hrm...

Ha en fortsatt fin onsdagskväll!

2 kommentarer:

  1. så fin du är Hanna! Skoj om ni får ett extra ultraljud!!! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla du, ja jag hoppas också på det!

      Radera